Diablo® II: Opgeheven, Diablo 2: Resurrected Review: A Trouwe, Flawed Remaster – Polygon

Diablo 2: Resured is een prachtig, gebrekkig fossiel

U

Diablo 2 hersteld

. Отправляйтесь на поиски таинственного Темного Странника и сражайтесь с обитателями ада, раскрывая замысел Единого Зла — Диабло, Мефисто и Баала. Теперь иassen доступна на пк в рзрешении 4k (2160p). Особенности Diablo II herrezen:

Оoto лSTogen гр zelfs графиaling – совреме vanafalve облик ззнакоых мо opn. Грандиозный сюжет, раскрытый в п&и актах. Классический игровой процесс – бережное воссоздание легеombinament ücарной Diablo II II II II II II II. Расширенная подержка Battle.netto. Планируемая подержка синхронизацации прогресса: прогресс сохраняеется при игююю ten buur юююююю vanaf усрйойой echt. . И это щще не все!

Владыка рзения возвращается

Diablo II: Versterkte включает весь контент из Diablo II и дополненения Diablo II: Lord of Destruction®. Сражайтесь в ледijkных пещерах, жттких могилах, наполнененных нежитю, и на промерзших псax тошахахахахcentr, чтоы дч чaxш тax, чтоы дч чсз vanaf псшахахахcentr ершины пика ареат и останоval. В Lord of Destruction вам станут доступпны два дополнительных клаассoscigheid: хитро jou друид – оборотень и призыватель, повелевающий магией стихий.

М gene

U

Новости о diablo ii

Обновленная графика

. Оцените новый впечатляющий облик удивительного мира и его обитателей в высоком разрешении (до 4k/2160p) на ПК — или погрузитесь в атмосферу Diablo II без всяких изменений, переключаясь между двумя режимами одним нажатием кнопки.

Diablo 2: Gerefandde Lord of Terror Art

Met Diablo 2: Verrezen, Ontwikkelaar Vicarious Visions had de niet benijdenswaardige taak om een ​​spel uit te brengen dat werd gepubliceerd door Activision Blizzard.

Vanaf juli is er een storm van controverse woedt rond de uitgever, die te maken heeft gehad met verschillende rechtszaken die beweren dat giftige werkplekomgevingen, een ‘diepgaande frat boycultuur’, en discriminatie van vrouwen, waarvan er één werd ingesteld door een federaal agentschap en eindigde met een Recente regeling. Vicarious Visions bracht zijn creatie uit in een omgeving die overspoeld was in cynisme en woede bij zijn aangesloten uitgever, en de maker van het originele spel. Lange tijd spelers zijn gestopt met deelname aan het Activision Blizzard -ecosysteem; Hooggeplaatste werknemers zijn vertrokken. Zelfs in de beste tijden kan werken voor een bedrijf als Activision Blizzard – of een groot bedrijf – op de lagere niveaus moeilijk zijn. Het toevoegen van verdere giftige lagen kan het maken, om een ​​term te gebruiken die geschikt is voor Diablo 2, Hellish.

Activision Blizzard: Hoe een “frat house” werkplek leidde tot een rechtszaak aan seksuele intimidatie

Ik wil dit spel beoordelen. Maar ik wil ook op de hoogte zijn van de vermeende vreselijkheid die door mannen aan de macht is gedaan om Blizzard -werknemers te activeren die alleen hun werk wilden doen. Taak om een ​​klassiek, oorspronkelijk opgericht door hetzelfde belegerde bedrijf te remaster. De vraag is of plaatsvervangende visioenen in zijn taak zijn geslaagd.

Samenvattend, het deed het.

Co-op personages staan ​​op tegen een Diablo 2-baas

Voor de niet -ingewijden, Diablo 2 is een isometrische actie-avontuur met RPG-elementen, gelegen in een donker fantasie-universum met engelen, demonen en allerlei snode entiteiten. Bij de release in 2000 was het het videogame-equivalent van een zelfbewust Black Metal-album, met een performatieve ernst die niet serieus wordt genomen. Het blijft campy als de hel, en het is een genot om dat te zijn.

Diablo 2: herrezen is een remaster van de Dungeon-Crawling Classic. Er zijn geen grote updates voor bedieningselementen, camerahoeken of kaartontwerp. Het is in wezen, Diablo 2, compleet met alle geneugten en ergernissen die spelers misschien herinneren.

Spelers kiezen uit een pool van zeven karakterklassen, waarmee ze breken, schieten en op magische wijze zich een weg banen door gerandomiseerde omgevingen, variërend van landelijke kampementen tot griezelige graven. Voor de doeleinden van deze review heb ik ze allemaal doorgenomen. Er waren echter opvallen. Mijn krijgskunstenaar Assassin zou meteen thuis zijn in een Yakuza -spel, ketting jabs die in een verwoestende laatste klap worden gebouwd. Mijn necromancer daarentegen staat terug om zijn leger van vuile beesten, geesten en skeletten gewoon over het land te laten wassen, waardoor niets anders dan vernietiging in zijn kielzog achterblijft.

De bedieningselementen reageren prachtig en elke klasse heeft zijn eigen mechanische gevoel. Speel op PS5, ik voel elke jab- en magische bout op de dualsense.

In overeenstemming met het thema old-school games, Diablo 2: herrezen doet weinig om spelers te begeleiden. Tutorials bestaan ​​bijna niet. Toen ik een nieuwe vaardigheid verkreeg, dacht ik dat deze automatisch in kaart zou worden gebracht en gebonden zou worden aan een beschikbare knop – in plaats daarvan moest ik bindend vinden en het zelf handmatig doen. Ik had ook geen idee dat ik bij het nivelleren kon kiezen om nieuwe vaardigheden en vaardigheden te verkrijgen, naar het upgraden van attributen. Het is niet moeilijk om erachter te komen, maar een beetje meer begeleiding zou welkom zijn geweest – vooral voor nieuwe spelers die nooit het origineel hebben gespeeld.

Diablo 2: Resurred's Character Select -scherm

Zodra ik de knopmapping-mechanica daadwerkelijk heb ontdekt, zijn de tekens geopend. Verzwakken Hiermee kan ik een secundaire set acties toewijzen aan de linker trigger van de controller. Ik druk bijvoorbeeld op X om een ​​basisaanval uit te voeren, maar door L2 en X vast te houden, kan ik de krachtigere magische aanval van een personage uitvoeren. Ik heb de neiging om deze secundaire knoppen te gebruiken voor magie of speciale vaardigheden (die de mana-pool van de personages afvoeren), terwijl ik mijn vanilleknoppen bewaar voor onmiddellijke, niet-draaibare aanvallen. Door gevechten en magie te combineren en bijpassend, veranderden mijn personages in absolute machines. Gezien de responsieve controles werd het een genot om te spelen als een van de klassen.

Diablo is een beroemde verslavende franchise, ondanks dat het bijna volledig bestaat uit gevechten vanuit dezelfde vaste hoek. Maar monotonie wordt verbroken door de verscheidenheid aan vijanden, evoluerende omgevingen, kerker willekeur en buit. Ik was constant blij toen ik een krachtige toverstok of uniek zwaard vond.

Het nivelleren van mijn karakter was echter de belangrijkste drive. Ongetwijfeld kunnen veel MMORPG -fans tot deze sensatie spreken: ik wilde gewoon een niveau omhoog nog een Tijd, winst nog een vaardigheid. Voordat ik het wist, waren de uren voorbij gevlogen, ondanks het feit dat ik een limiet had gesteld. Met een niveau -dop van 99 zijn er genoeg uren om uit te geven; Zelfs de kern, het originele spel zou op iets minder dan 200 uur kunnen inklokken voor completisten.

De plot blijft hetzelfde als ooit, met shot-for-shot tussenfilmpjes verteld via prachtige, bijgewerkte cinematics. Goed geschreven, uitgevoerd en geregisseerd, ze blijven campy scènes waar we allemaal van kunnen houden en koesteren.

Diablo 2

Aangezien dit een spel uit het begin van de jaren 2000 is, verdrinken NPC’s me in woorden, in plaats van interessante of geanimeerde discussies te doen. Ze zijn extreem goed geacteerd, maar ze worden toch cloying. Ik sla dialoog bijna nooit over in games, maar in Verzwakken Dat deed ik vaak, omdat de ondertitels hetzelfde doel dienden. Inderdaad, de eerste twee Diablo -games hebben niet zozeer personages als verheerlijkte audiogogels op twee poten. (Het is alleen in de derde game dat we echte NPC’s vinden, die groeien, leren, in conflict komen en hun eigen agenda hebben.))

Maar misschien Diablo 2: herrezenHet slechtste probleem is zijn inventaris “management”, een andere kater van het old-school ontwerp van het origineel. Als je van nitpicky toediening en excel -saldi houdt, zul je dit aanbidden. Verwacht anders helse griffierwerk. De voorraadruimte is extreem en onnodig beperkend. Jij Zijn Gegeven een grote voorraad om items te dumpen, maar er is geen manier om een ​​item rechtstreeks naar Stash te sturen, zoals games zoals zoals Demon Souls‘Remake toestaan. Hier moet je pack mule spelen. Terwijl ik talloze vijanden afslacht, moest ik pauzeren, terugkeren naar het kamp en items dumpen of verkopen om ruimte te maken meer buit die ik zou moeten dumpen of verkopen. De cyclus is vervelend en vervelend. Het breekt de stroom van gevechten en verkenning. Ik hoop alleen dat een oplossing is geïmplementeerd.

Het is moeilijk om over te praten Diablo 2: herrezen Zonder te veel te wonen op wat maakte Diablo 2 Geweldig om mee te beginnen. Het is ook moeilijk om niet te blijven hangen over wat het origineel frustrerend maakt door de normen van vandaag. De updates zijn een genot om te aanschouwen: laadtijden zijn direct, bedieningselementen zijn strak ontworpen en het blijft een zeer eenvoudig spel om op te pakken en te spelen. De grafische afbeeldingen, animaties, verhoogde framerate -optie en geluidsontwerp zijn een genot voor de zintuigen. Maar de kinderziektes – slechte tutorials, saaie dialoog en woedend voorraadbeheer – blijven blijven. De test is niet echt of je wilt Verzwakken Maar of je het wilt Diablo 2. En aangezien het 20 jaar geleden is, weet u waarschijnlijk het antwoord daarop.

Een necromancer roept skeletwarriors op

Er zijn echter een paar nieuwe problemen om te overwegen: Verzwakken zorgt voor online en offline personages, maar de twee kolommen zullen elkaar nooit overlappen – dus als je je offline Amazon hebt geëgaliseerd naar hogere niveaus, zal ze nooit met vrienden kunnen spelen. Deze barrière is jammer, omdat ik Doen beveel aan om het eerst offline te spelen, omdat de game meer responsiever is. . Maar anders was Co-op heel gemakkelijk op te zetten en met vrienden te spelen. Verzwakken Voordelen van coöperatie, vooral wanneer personages elkaar aanvullen (Paladin en tovenares zijn een geweldige combo!)).

Er waren ook netwerkproblemen op de lanceringsdag. De grootste impact was dat ik alle vooruitgang op een offline personage verloor (een probleem waar de ontwikkelaars op de hoogte zijn), die haar op niveau 1 opnieuw opstarten. Er zijn kleinere problemen met online spelen, met name de vertraging en de incidentele stotteren (zelfs in een privé -game). Het was echter meestal een soepele ervaring, of het nu online of offline is.

Diablo 2: herrezen is een spel van contrasten: het is een solide ontworpen kerker -crawler met de attributen van een spel uit het begin van de jaren 2000; Het heeft ongelooflijke, intense uitvoeringen van zijn acteurs, maar de hele plot is lachwekkend dom; Het is gemaakt door een getalenteerd team van ontwikkelaars, maar achterblijvend onverdiende rook van de onrustige uitgever.

Het origineel Diablo 2 Was het hoogtepunt van kerkercrawlers in 2000, maar in zijn huidige vorm is het meer een fossiel. Vicarious Visions heeft ongelooflijk werk verricht om het in Amber te omzeilen. Ik hield van mijn tijd ermee, ondanks de fouten die nog steeds zichtbaar zijn door de schaal. Voor beter of slechter, de geschiedenis blijft bestaan.

Diablo 2: herrezen werd vrijgelaten op sept. ramen Pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox -serie X, En Nintendo Switch. De game werd beoordeeld op PS5 met behulp van een pre-release downloadcode geleverd door Blizzard Entertainment. Vox Media heeft partnerschappen. Deze hebben geen invloed op de redactionele inhoud, hoewel Vox Media commissies kunnen verdienen voor producten die zijn gekocht via affiliate links. Je kunt vinden Aanvullende informatie over het ethische beleid van Polygon hier.

Diablo II: Opgebleven Is meestal alleen Diablo II, In voor en tegenspoed

Blizzard kan een klassieke maar versleten foundation met mooiere graphics verbergen

Gepubliceerd op 24 september 2021
We kunnen een commissie verdienen van links op deze pagina.

Een veelhoornige, lang geklaadde demon brult in een gotische kathedraal

Het is het jaar van onze Heer 2021 en ik speel Diablo II op mijn PlayStation 5.

Nou, technisch gezien Diablo II: Opgebleven, Maar het kan net zo goed hetzelfde zijn.

De week in games: wat brengt verder uit Diablo IV
8 minuten van Diablo IV‘s karakterschepper
HD-2D, de unieke retro-geïnspireerde kunststijl, vertrok in 2022

Diablo II: Opgebleven is de nieuwste poging van Blizzard om een ​​van zijn klassieke, wijd geliefde rollenspellen te vernieuwen met enkele nieuwe bellen en bellen. Sinds de onthulling afgelopen februari is de remaster echter ook dienst bij het trekken van dubbele dienst als de eerste grote release van Activision Blizzard na de meerdere rechtszaken en onderzoeken naar zijn werkplek. Het bedrijf wordt onder andere beschuldigd van het propageren van een vijandige, seksuele intimidatie en met misbruik gevulde omgeving voor werknemers, waarvan er één uiteindelijk haar eigen leven heeft genomen.

Elk schrijven over Diablo II: Opgebleven, In mijn gedachten moet in ieder geval ook de demonische olifant in de kamer aanspreken. Sommige verkooppunten namen zelfs de site-brede beslissingen om gunstige Activision Blizzard-rapportage helemaal te staken. Toen het tijd werd voor iemand om aan te pakken Verzwakken hier bij Kotaku, Onze bazen gaven ons gelukkig de optie om de betrokkenheid te verminderen bij dit soort “hey look, The Shitty Corporation heeft een nieuwe game” dekking vrijgegeven, een luxe weinigen in onze lijnen zijn geboden.

Mijn eigen kijk op de kwestie is dat Diablo II: Opgebleven is niet het werk van een slijmerige CEO of de mannen die het leven hebben gemaakt bij Activision Blizzard een levende hel voor zoveel. Honderden ontwikkelaars in verschillende studio’s werkten om deze game over de finishlijn te duwen. En na alles wat is gebeurd, zijn ze nog steeds trots op wat ze hebben bereikt. Zelfs toen Blizzard -medewerkers van het werk liepen en beter van leiderschap eisten, hebben ze mensen nooit gevraagd om te stoppen met spelen en te genieten van de games die ze maakten.

Dus, in dat specifieke licht en de werkelijke kwaliteit van het spel zelf even opzij zetten, overweeg ik Diablo II: Opgebleven een triomf. Games maken is zo’n monumentaal moeilijke taak in de beste situaties dat ik me niet kan voorstellen wat er nodig is om te krijgen Verzwakken De deur uit met onverklaarbare engers die om elke hoek omgaan.

Diablo II: Opgebleven is een geremasterde, moderne haven van de 2000 Dungeon-Crawling Classic met dezelfde naam. Het werkt de ervaring bij met meerdere oogverblindende verflagen en een paar welkomstkwaliteit van het leven-veranderingen, maar voor beter of slechter is dit de Diablo II je herinnert je van de vroege aughts. Iedereen met de kortste geschiedenis met de originele game zal meer dan waarschijnlijk in staat zijn om erin te springen Verzwakken met heel weinig moeite. Diablo II‘S skelet, gereanimeerd of niet, is hier heel intact.

De Necromancer van Diablo II creëert een muur van botten in een woestijnomgeving

In tegenstelling tot de spellen die voor en na kwamen, Diablo II Nooit verschenen op thuisconsoles, wat ook dat maakt Verzwakken De eerste keer dat mensen door de bloedmoorzetting kunnen sjokken en eindeloze hardcore Baal -runs met een controller kunnen aangaan – nou, zonder het gebruik van mods, natuurlijk. En hoewel dit niet, zoals bij Diablo III, De duidelijk superieure manier om het spel te spelen (ik mis echt mijn Dodge -knop), schakelen van de traditionele muis- en toetsenbordopstelling wordt geleverd met zijn eigen unieke set voordelen.

Met name spelen Diablo II: Opgebleven Op de controller breidt de toolset van je personage uit door het toewijzen van zes vaardigheden toe te staan, die ook met zes kunnen worden geschakeld meer Vaardigheden door een knop vast te houden (de linker trigger standaard). Dit is verre van de twee muisknoppen van de originele game en maakt Diablo II Voel je veel aantrekkelijker. Dat gezegd hebbende, kan het verlies van precieze targeting en menu-navigatie die die muis biedt vaak een deal-breaker zijn. Bij het schakelen tussen de twee besturingstypen vond ik zowel leuk als frustrerend in gelijke mate. Het is gewoon een kwestie van beslissen welke ongemak u bereid bent te verdragen.

Mijn absolute favoriete ding over Diablo II: Opgebleven is de mogelijkheid om te ruilen tussen de spiffy nieuwe visuals en de old-school graphics on the Fly. In de enkele uren die ik de game heb gespeeld, is er minstens de helft die tijd besteed aan het heen en weer schakelen om te zien hoe de ontwikkelaars de originele omgevingen voor deze nieuwe game hebben geremasterd. Het is wild, althans voor een compleet luddite zoals ik, hoe nauw ze konden matchen Diablo II’S esthetiek. Sommigen vinden misschien een fout in hoe sterk het lijkt Diablo III Soms, maar ik waardeer de extra visuele duidelijkheid die bij deze moderne herbeeld komt.

Activision Blizzard / Ian Walker (YouTube)

Grappig genoeg, mijn herinnering aan het origineel Diablo II ziet er veel dichter bij Verzwakken, Dus teruggaan naar die low-fidelity graphics kan een enorme mindfuck zijn.

Helaas kunnen geen van deze veranderingen afstand nemen Diablo II: Opgebleven Van het feit dat het over het algemeen nog steeds gewoon is Diablo II, Een spel dat, ondanks zijn iconische status, alleen maar meer en vermoeiend wordt naarmate de jaren aan slepen. Het kerker-kruipende genre is zo ver gekomen sinds 2000 dat Diablo II voelt nu meer als een verouderd relikwie dan als een geliefde klassieker. Begrijp me niet verkeerd, er is nog steeds veel leuk te vinden met deze old-school systemen. Ik heb gewoon niet meer het geduld om met de onzin om te gaan.

Het ploeteren tempo van zijn moment-tot-moment-gameplay, ontbrekende aanvallen op vijanden direct naast je, het orgasmisch gekreuken van vrouwelijke NPC’s terwijl je ze hackt tot bits, de constante stat cheques om nog een of twee schade uit te persen, de beperkte inventaris ruimte, en de frequente reizen terug naar de stad om je rommel te ontladen. Het combineert allemaal om een ​​ervaring te creëren waarin ik me niet langer obsessief gedwongen voel om uren van mijn tijd te zinken. Jammer.

Diablo II: Opgebleven is zeker veel dingen voor veel mensen. Een vernieuwde klassieker uit je jeugd. Een kans om eindelijk een fundamenteel stukje geschiedenisspelgeschiedenis te ervaren. De laatste kans voor een megabedrijf om zijn weg te kopen uit controverse. Een persoonlijke prestatie om vast te houden als alles om je heen gaat schijten. Diablo II is op dit moment zo’n monsterlijk middelpunt van gamingcultuur dat, echt, elke mening over zijn voor- en nadelen bijna volledig nutteloos is. Het is een bekende hoeveelheid die bijna iedereen opnieuw bezoekt met een reeks vooropgezette en stevig vastgehouden noties over het belang ervan.

Er is een reden Diablo II wordt zo liefdevol herinnerd, net zoals er een reden is om gaming te herhalen en dan volledig is verbeterd bij de conventies. Diablo II: Opgebleven is geen verbluffende openbaring, net zoals het geen complete teleurstelling is. Zijn Diablo II, mensen.